måndag 13 juli 2009

Bloggdesign

Min blogg håller på att flytta in här – hej hej! Det var komplicerat att måla om på det gamla stället och jag var trött på det kitschiga blommönstret och grå text mot grå bakgrund. Här kan jag prova mig fram. Limegrönt? Nej, det passar inte till bilden. Malakitgrönt, kanske till inläggsrubriken? I skrivande stund är den duvblå, tråkigt men matchande, eller tråkigt och matchande, hur man nu vill se det.

Bort med det duvblå, in med en dimmigt grönblå. Småkrafstexter av olika slag i en mörkt lila som ska gå att läsa om man verkligen vill men som inte ska störa. Obs – det här skrivs för att jag vill testa designen, inte i tron att min blogginredning är av stort intresse för allmänheten. Men om någon tycker att t ex den mörklila är hopplös, så passa på att klaga! Det kanske har effekt.


3 kommentarer:

  1. Så hur ser kommentarerna ut?

    SvaraRadera
  2. Stiligt! Men svårt att läsa rubrikerna i högerspalten.

    SvaraRadera
  3. Tack :-) Jag får inte till den nyans jag vill ha riktigt, men nu är den lite ljusare i alla fall. Det funkar inte att ändra direkt i koden, man måste ta de förinställda. Jag fick inget mejl om din kommentar – måste kika på inställningarna.

    SvaraRadera