lördag 26 september 2009

Vad var det som hände?

Har du slutat blogga? undrade bror min på Facebook. Tja, uppenbarligen är det två månader sedan... som om orden bara tog slut.


Det gjorde de inte. Jag behövde pausa, och sedan hände saker som upptog mina tankar men inte funkade i bloggen. Zenteknikern blev sjuk. Och sedan hände något som jag inte ska säga mycket om här, men det kan gå i två riktningar. I det ena fallet kommer jag att behöva ett nytt jobb inom kort, i det andra fallet kommer jag bara att behöva en massa energi. Och det handlar inte om att vänta och se, utan om att snabbt försöka vrida utvecklingen till alternativ 2.


Det är inte så gott om andra jobb i min bransch just nu. Och jag gillar mitt jobb väldigt, väldigt mycket. Situationen oroar mig en hel del, men nu skruvar jag på locket eftersom jag vet vad som finns i burken och inte kan använda det konstruktivt. Äppelkäckt? Jo, men funktionellt.


Just nu sitter jag med mejlen öppen och hoppas på svar i frågan. Nog om det, annars pratar jag bredvid mun eller skriver bredvid tangentbordet eller vad det heter.


Bredvid mig på en bricka står en kanna örtte med äpple och tranbär, och i kannan finns även en krossad röd chili, en nypa stevia och en skvätt lime. Stevia är en växt med söta blad som kan användas som sötningsmedel, men som inte skadar tänderna eller något annat i kroppen – kul att det finns en sådan! Och chili i örtte är alldeles oslagbart gott. Det var Krulltotten som hittade på det när han var förkyld.


Få se om jag fortsätter att skriva. Kanske det, när det visar sig att någon saknar bloggen när den stannar upp :-)

2 kommentarer:

  1. Där var du ju! Låter inte bra med hotande arbetslöshet, särkilt om du trivs där du är. Vi får hoppas att allt ländar till det bästa. Kom o hälsa på om du behöver lufta hjärnan!

    SvaraRadera
  2. Tack du :-) Ja, lite fullt upp har jag just nu, men jag ska försöka hinna med lite luft så småningom.

    SvaraRadera