onsdag 7 oktober 2009

18-årsdag

Upp tidigt och göra tårta – jag fuskade med färdig marängbotten eftersom födelsedagsbarnet tycker att det är godast. Synesteten och jag vispade chokladmousse och grädde, skar ananas och dekorerade. Jättefint blev det! Och 18-åringen blev glad och gillade sina böcker, valnötter i honung, sin rökelse och sitt rökelsekar, och allt vad det var.


Nu har jag inga omyndiga barn längre. Tanken är ovan och lite svindlande. I alla fall om man har lagt sig sent, gått upp tidigt och är lättsvindlad.


Sen till jobbet för att intervjuas av auskultanten H, en trevlig gosse som har varit här och följt mitt arbete ett par dagar. Jag har varit rädd att avskräcka honom från vidare studier i yrket, men nej, han tycker att det verkar roligt!


Nu har jag allt möjligt viktigt att göra, men måste äta något först, annars går det illa. Morgonens sockerchock har ebbat ut och magen är tom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar