torsdag 22 oktober 2009

Hemelektronik

Det stod en tv i trappen, en enorm platt-tv med kartong, fjärrkontroll och bruksanvisning till. Kan man ställa en 42-tums-tv i en trappuppgång, väl synlig utifrån? Ja, tydligen. Nästa dag stod den kvar, och nästa. Vad var meningen? Det var ett annat märke på kartongen än på teven och tillbehören, så man kunde tänka sig att ägaren hade köpt ny och ville bli av med den gamla. Men då sätter man väl upp en lapp?
– Står den kvar i morgon tar vi upp den, sa Krulltotten.
– Den är ju jättestor. Jag vill inte ha den i vardagsrummet, sa jag.
– Jag vill ha den i mitt rum, sa han.

Den skulle täcka nästan en hel vägg, men för all del, det är hans rum. Vi beslöt att sätta upp en lapp och fråga varför teven stod där, om den stod kvar dagen därpå. Men på eftermiddagen var den borta. Istället fanns där en kasse helt ointressanta tallrikar, och de står där än.

Det där andra, om jobbet, det vet vi inte än. Å ena sidan och å andra sidan och å tredje sidan ... men jag vet vad jag håller tummarna för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar